غارهای دستکند آمل کجاست؟ 📍| مشاهده روی نقشه 🗺️| معرفی کامل ✅+ عکس 📸

18 تیر 1403
0 دیدگاه
نمای بیرونی غارهای دستکند آمل 45643687

هر زاویه‌ ای از این نقاط زمین را ببینید، تماشایی دیده می‌شود که شما را شگفت‌زده می‌کند و به هیجان می‌ آورد. طبیعت زیبا و گوناگون ایران، جذابیت‌ های منحصر به‌ فرد خود را در دل خود جای داده است که باید شخصاً بروید و آنها را ببینید تا از آن لذت ببرید و از زیبایی‌ های آن سر افراز شوید! یکی از این جاذبه‌ ها که تا به حال به نسبت دیگران شناخته نشده است، غارهای دستکند در شهر آمل واقع شده‌اند که در آغاز رشته کوه‌ های البرز قرار دارند. همراهم بیایید تا این غارها را به شما معرفی کنم و به شما این فرصت را بدهم که با هیجان سفر کنید.


🌏 غارهای دستکند آمل کجا هستند؟

غارهای دستکند، به زبان بومی‌های منطقه “کافرکلی‌ها”، یکی از جواهرات کم‌نظیر ایران هستند که در کوه‌ های البرز میانی، در دره هراز استان مازندران واقع شده‌اند. این غارها در بخش لاریجان شهرستان آمل، در فاصله حدود ۵۰ کیلومتری از روستای آبِ اَسک تا پَنجاب قرار دارند.

🌏 آدرس غارهای دستکند: شهرستان آمل ، جاده نوا

آدرس دقیق غارهای دستکند روی نقشه 4665657
برای دستیابی به آدرس دقیق غارهای دستکند روی نقشه کلیک کنید.

⛰️ کشف غارهای دستکند آمل، زیبایی و رازهای پنهان در قلب مازندران

غارهای دستکند آمل، جاذبه‌هایی منحصربه‌فرد در ایران هستند که تا کنون به طور کامل شناخته نشده‌اند. تحقیقات باستان‌شناسی نشان می‌دهد که احتمالاً این غارها در زمان حمله اعراب به ایران برای محافظت از کسانی که دین اسلام را نپذیرفتند، ساخته شده‌اند. آنها برای مقاصد مختلفی از جمله زندگی موقت و دفاعی، برگزاری مراسم دینی، تدفین و معدن‌کاری استفاده می‌شدند.

این غارها در مناطق کوهستانی و عمیق منطقه هراز قرار دارند و برخی از آنها به صعود صخره‌ای نیاز دارند برخی دیگر در نزدیکی روستاهای مسکونی قرار گرفته‌اند و قابل دسترسی هستند. درون این غارها به شکل طبیعی شکل گرفته‌اند و تنظیمات خاصی ندارند، با اتاق‌های متعدد، نورگیرها، مکان‌ های دیده‌ بانی، سرویس بهداشتی و حتی آشپزخانه‌ هایی برای استفاده از آنها برای ساکنین قدیمی طراحی شده‌اند.

نمای بیرونی غارهای دستکند آمل 485746 نمای داخلی صخره ها و غارهای دستکند آمل 564757 نمای داخلی غارهای دستکند آمل 47584678 نمای بیرونی حفره ها و غارهای دستکند آمل 345783675 نمای بیرونی غارهای دستکند آمل 45643687


📚 در نهایت …

غارهای دستکند آمل از جاذبه‌ های بی‌نظیر مازندران و شهر آمل به حساب می‌آیند و به آن‌ها از روستاهای آب اسک و پلمون دسترسی پیدا می‌شود. این غارها که در دامنه کوه‌های بلند البرز مستقر شده‌اند.

ارسال دیدگاه