جنگل بونده کجاست؟ 📍| معرفی کامل 📝| جاهای دیدنی 🌅| عکس 📸

24 خرداد 1403
0 دیدگاه
درخت سرسبز بلند قامت در جنگل بونده 48754354873

جنگل بونده محمودآباد با تپه‌ های سرسبز اطراف، منظره‌ ای چشم‌ نواز را به گردشگران ارائه می‌دهد پوشش متراکم و انبوه درختان جنگل بونده باعث خنکی هوا و کاهش رطوبت در این منطقه می‌شود. این جنگل و روستای بونده، در مقایسه با جنگل و روستای اهلم، بکرتر هستند و مقصدی مناسب برای فرار از شلوغی فصل گردشگری محمودآباد به شمار می‌روند.

در جنگل بونده می‌ توان انواع گیاهان و درختان از جمله افرا، بلوط، ممرز، توسکا، نارون، راش، کرات، آزاد، لرگ، ون، انجیلی و گردو را مشاهده کرد. برای اقامت در این منطقه می‌توانید از خانه‌های روستایی و ویلاهای اطراف استفاده کنید؛ اما اگر قصد کمپینگ در دل طبیعت را دارید، بهتر است نقاط نزدیک به روستا را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که جنگل بونده منطقه‌ای بکر است و برای کمپینگ در آن باید لوازم و تجهیزات کامل را به همراه داشته باشید. بازدید از جنگل بونده فرصتی بی‌نظیر برای تجربه طبیعت بکر و آرامش‌بخش شمال ایران فراهم می‌آورد و می‌تواند خاطره‌ای ماندگار از سفر به محمودآباد باشد.


📍 جنگل بونده کجاست؟

جنگل بونده در نزدیکی روستایی به همین نام در دهستان اهلم رستاق شهر محمودآباد قرار دارد. جنگل بونده که حدود ۱۲ کیلومتر از مرکز شهر محمودآباد فاصله دارد، یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود.

🌏 آدرس دقیق جنگل بونده: شهرستان محمود آباد، خ. اهلم، خ. تجکنار

🚙 مسیر دسترسی به جنگل بونده:

برای رسیدن به جنگل بونده، ابتدا به استان مازندران و شهرستان محمودآباد سفر کنید. سپس از جاده شهر آمل به سمت روستای بونده حرکت کنید که حدود 20 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. مسیر جاده‌ای به روستای بونده کاملاً آسفالته و مناسب برای سفر است.

آدرس دقیق جنگل بونده روی نقشه 56547576
برای دستیابی به آدرس دقیق جنگل بونده روی نقشه کلیک کنید.

📝 معرفی کلی جنگل بونده

جنگل بونده یکی از اماکن دیدنی و زیبای روستای بونده در شهرستان محمودآباد است که همواره مورد استقبال بسیاری از مردم قرار می‌گیرد. این جنگل بین روستای بونده و روستای شرفتی واقع شده و به عنوان یکی از بزرگترین جنگل‌ های مازندران شناخته می‌ شود، با مساحتی در حدود 800 هکتار. پوشش گیاهی جنگل بونده شامل گیاهان متنوعی همچون اوجی، واش، تمشک، تلی، گزنا، سرخاب، شالدم، پلم، و چماز است. درختان این جنگل نیز شامل بلوط، ممرز، افرا، زبان گنجشک، توسکا، شیر دار، انجیلی، گردو، آل، نارون، ولیک، راش، کرات، لرگ و آزاد می‌شوند.

جنگل بونده با طبیعتی سرسبز و زیبا، مکانی مناسب برای استراحت و گذراندن ایام تعطیل، به ویژه در سیزده بدر، است. در تابستان نیز این جنگل تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند. با این حال، عدم توجه به این طبیعت زیبا می‌تواند چهره آن را زشت کند و محیط زیست آن را در معرض خطر قرار دهد. به همین دلیل، این جنگل به صورت متوالی توسط بخشداری مرکزی و شورای اسلامی شهرستان محمودآباد و دهیاری‌های روستاهای اطراف با همکاری اهالی روستای بونده پاکسازی می‌شود.

درختان سرسبز جنگل بونده 5412235288


🌅 مکان های تفریحی نزدیک به جنگل بونده محمود آباد

  1. روستای اهلم (مشاهده روی نقشه)
  2. آبشار آب پری (مشاهده روی نقشه)
  3. تالاب سرخرود (مشاهده روی نقشه)
  4. پارک جنگلی تشبندان (مشاهده روی نقشه)
  5. پیست اسکیت سرخرود (مشاهده روی نقشه)
  6. تپه های باستانی سرخرود (مشاهده روی نقشه)

قوهای سفید و مهاجر تالاب سرخرود 516321631

جاذبه های گردشگری اطراف پارک جنگلی تشبندان 6576676767767

 

ارسال دیدگاه