ناگفته هایی از تاریخچه ایزدشهر، شهر زیبایی شمالی

30 دی 1401
0 دیدگاه
تاریخچه شهر 0554513541

از تاریخچه ایزدشهر چه می دانید؟! از انواع شهرهایی که نماد گردشگری هنری در مازندران محسوب می شود، می توان به ایزدشهر اشاره کرد، که از زیباترین شهرهای شمالی محسوب می شود که سالیانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. این شهر شمالی از پرطرفدارترین شهرهای مازندران است، که به صورت خطی در امتداد سواحل جنوبی دریای خزر قرار گرفته است. بهتر است که قبل از سفر با تاریخچه ایزدشهر، این شهر ساحلی زیبا آشنا شوید.

تاریخچه شهر 056476854512310

درباره تاریخچه شهر شمالی ایزدشهر

همانطور که ذکر شد، یکی از شهرهای شمالی محبوب، ایزدشهر است، که در دل شهرستان نور و در کنار دریای مازندران جا خوش کرده است. تاریخچه ایزدشهر در واقع به روستای عزت ده باز می گردد؛ که در اوایل دوره قاجار بنا شده است. سپس در زمان ناصر الدین شاه به نام ایزده تغییر نام پیدا کرد. این شهر توانست به سرعت گسترش پیدا کند. سیستم حکومت در آن به صورت تیول داری بوده است، که شاه تمام و یا بخشی از این منطقه را به اجاره یک خان در آورده بود، که هر ساله اجاره آن را دریافت می کرد.

در واقع سه شهر باعث ایجاد ایزدشهر شده اند، که شامل ایزده سراج محله، ایزده بازار سر و امیر آباد می باشند. شاید نامگذاری این شهر برایتان کمی عجیب به نظر برسد. بهتر است بدانید که با توجه به تاریخچه ایزدشهر نام این شهر از یک شهرک ییلاقی تفریحی که توسط شاهپور غلامرضا پهلوی در سال 1354 ساخته شده بود، گرفته شده است. همین امر باعث شد تا این شهر به مرور مورد توجه گردشگران زیادی قرار بگیرد، به صورتی که امروزه گردشگران زیادی برای خرید آپارتمان در ایزدشهر و حتی خرید زمین و ویلا اقدام می کنند.

تاریخچه شهر 056768451230

 آداب و رسوم و شهرک های ایزدشهر

در واقع فرهنگ و آداب و رسوم ایزدشهر، به همان شهر مازندران اختصاص پیدا می کند، و فرهنگ دیگری ندارند. از جمله آداب و رسوم این شهر می توان به شب یلدار، چهارشنبه سوری، عزاداری های ماه محرم، طنین سحرخوانی در محله ها در ماه مبارک رمضان و …  اشاره کرد. همانطور که ذکر شد، این شهر در گذشته دارای چندین روستا بود که از آن ها به وجود آمد. به این ترتیب زمانی که روستاها با یکدیگر ادغام شدند، شهرک های محبوبی را نیز به وجود آوردند که بسیار جذاب و دیدنی هستند.

هر یک از این شهرک ها دارای سواحل دیدنی و خیره کننده و شگفتی های بی نظیر و امکانات کاملی می باشند. از جمله زیباترین آن ها می توان به شهرک ساحلی ایزدشهر، شهرک آرام شهر، شهرک پزشکان ایزدشهر، شهرک آکام شهر، شهرک ساحلی امیر آباد، شهرک بهار نارنج، شهرک آبی کنار اشاره کرد که هر یک خصوصیات خاص مربوط به خودشان را دارند. این شهر به دلیل آنکه یک منطقه ساحلی است، از دیرباز به یک منطقه خوش نشین تبدیل شده است، که از نظر توریستی، تفریحی و گردشگری به رشد چشم گیری دست پیدا کرده است. همین امر باعث شده تا افراد برای خرید خانه و ویلا این شهر را برگزینند. بنابراین ایزدشهر از نظر اقتصادی بسیار پیشرفت کرد.

 

ارسال دیدگاه