دلایل باورنکردنی سفر به آمل که باید بشناسید + عکس

26 آذر 1401
0 دیدگاه
سفر به آمل 8453140545

آمل شهری کهن و قدیمی با جاذبه های شگفت انگیز است . هر فردی به هنگام سفر به آمل باید حتما از تمامی این زیبایی ها استفاده کند، بی شک این همه شگفتی از طبیعت خداوند در شهر آمل برای همه حیرت آور خواهد بود و اگر حتی یکبار هم از آن ها دیدن کنید دلتان میخواهد بارها و بارها این کار تکرار شود. زیبایی های این شهر غر قابل وصف است و نمیتوان آن ها را با کلام بیان کرد، حال برای آشنایی با جاذبه های شگفت انگیز آمل در ادامه با ما همراه باشید.

جاذبه های شگفت انگیز سفر به آمل

بی شک هرشهری دارا زیبایی های بسیار است و شهرهای مازندران نیز این ویژگی مستثنی نخواهند بود. آمل یکی از شهرهای خوش آب  و هوا است که با داشتن مکان های تفریحی و گردشگری بسیار موردپسند بسیاری واقع شده است. در کنار پارک جنگلی های آمل که زیبایی غیرقابل وصفی را شامل می شوند، جاذبه های دیگری نیز وجود دارند که نباید آن ها را از دست ، من جمله موارد زیر؛

سفر به آمل 84564564122

آتشکده آمل، یکی از دلایل سفر به آمل

یکی از دلایل باورنکردنی سفر به آمل را باید به آتشکده آمل اختصاص داذد. در گذشته های دور که آئین زرتشتی در ایران متداول و متعدد بودند، آتشکده ها محلی برای عبادت و تجمع افراد و پیروان این آیین محسوب می شدند. حال این آتشکده های در آمل باقی مانده اند و به یکی از جاذبه های تماشایی برای مسافران به شمار می روند. گنبد و سازه آتشکده در سال‌های گذشته آسیب دید و به همین دلیل سازمان میراث فرهنگی آن را مرمت کرد. هرچند این آتشکده چندان مشهور نیست اما برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان‌شناسی می‌تواند جالب باشد.

سفر به آمل 476512300321

موزه تاریخ آمل

یکی از جاذبه های تماشایی و تاریخی آمل ، موزه تاریخ این شهر است که در ابتدا برای اداره مالیات ( دارایی) ساخته شده در سال 1387 بعد از انتقال دارایی به ساختمان جدید، این ساختمان توسط سازمان میراث فرهنگی به موزه تبدیل شد. این موزه دارای آثار تاریخی و قدیمی از دوران قاجار و پهلوی است و برای افرادی که به گذشته های دیرین علاقمند هستند بسیار هیجان انگیز خواهد بود. جالب است بدانید سکه هایی که از دوران باستان همچون دوران ساسانی و سلوکی باقی مانده است در این موزه نگهداری می شود.

سفر به آمل 845312310

مجموعه فرهنگی تاریخی کاسپین پارت

مجموعه فرهنگی تاریخی کاسپین پارت یا همان خانه عبادی ، خانه ای قدیمی و بسیار معروف است . این خانه قدیمی که به خانه عبادی معروف است توسط مالک خصوصی به یک مجموعه فرهنگی تبدیل شده و مجموعه ای از اسناد تاریخی و آثار گذشته را در آن به نمایش گذاشته اند.

 

ارسال دیدگاه