پارک جنگلی تشبندان کجاست | بهترین زمان سفر + عکس

30 تیر 1402
0 دیدگاه
درختان سرسبز پارک جنگلی تشبندان 6547575

در بحث سفر و گردشگری، اکثر افراد اولین تصویری که به ذهنشان می‌رسد، سفر به شهرهای شمالی کشور است. اگر به شهرستان محمودآباد در مازندران سفر کرده باشید، احتمالاً نام پارک جنگلی تشبندان به گوشتان خورده است.


معرفی جنگل تشبندان محمود آباد

استان مازندران و به خصوص شهر محمودآباد، یک فرصت بی‌نظیر برای گردشگری با اماکن فراوان به مسافران ارائه می‌دهند. پارک جنگلی تشبندان یکی از آن مکان‌های مورد علاقه است که طول سال تعداد زیادی گردشگر و تفریح‌جو را به سوی خود جذب می‌کند. جنگل‌های سرسبز اطراف محمودآباد نیز جاذبه‌های دیگری هستند که به این شهر شهرت می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: شهر ساحلی محمودآباد کجاست (معرفی تاریخچه + جاهای دیدنی به همراه آدرس دقیق)

پارک جنگلی و سرسبز تشبندان 564365655
مسیر پوشیده از درختان بلندقامت و سرسبز پارک جنگلی تشبندان

پارک جنگلی تشبندان کجاست؟

جنگل تشبندان در شهرستان محمودآباد قرار دارد و در جاده آمل قرار گرفته است. این جنگل حدود 10 کیلومتر فاصله با مرکز شهر دارد و نزدیک به کلوده قرار دارد.

فاصله جنگل تشبندان تا مرکز شهر محمودآباد: 10 کیلومتر

جنگل تشبندان روی نقشه 567666777
برای مشاهده آدرس دقیق جنگل تشبندان روی نقشه کلیک کنید.

امکانات پارک جنگلی تشبندان

  • عکاسی
  • دوچرخه سواری
  • کمپینگ

پوشش گیاهی جنگل تشبندان

در پارک جنگلی تشبندان (بهترین جنگل محمودآباد)، چشم‌انداز سرسبز با درختان فراوان افرا، گردو، ممرز، راش، نارون، آل قرمز، بلوط، لرگ، انجیل، زبان گنجشک، توسکا، شیردار، ولیک و کرات شما را به خود می‌کشد. این درختان زیبا باعث ایجاد هوایی پر از اکسیژن در اطراف جنگل می‌شوند. پارک جنگلی تشبندان به‌عنوان یک مکان تحت تملک شهرداری محمودآباد قرار دارد و توجه به حفظ و نگهداری این منطقه برای شهرداری اهمیت دارد. این جنگل جایی مناسب برای استراحت نیم‌روزه و پیک‌نیک خواهد بود.

بیشترین پوشش گیاهی جنگل تشبندان: افرا، ممرز و راش

پارک جنگلی تشبندان 6767677677


مشخصات پارک جنگلی تشبندان

پارک جنگلی تشبندان با وسعتی بالغ بر 45 هزار و 330 متر مربع در اختیار عموم مردم قرار دارد. این جنگل در بخش مرکزی و دهستان اهلمرستاق جنوبی قرار دارد و در جاده آمل به سمت شرق واقع شده است. اطراف جنگل تشبندان به بخش‌های مختلفی به نام‌های ترسخی (کراتیقلعه جنگل بائوده، آقاشهر به‌همراه قبرستان آن، کیجاوزان (نهر و جنگل) و وزونزه (نهر و جنگل) تقسیم می‌شود. متأسفانه پس از انقلاب، جنگل‌های اطراف تشبندان از بین رفته و به زمین‌های کشاورزی تبدیل شده‌اند. اما با وجود این وضعیت، پارک جنگلی تشبندان همچنان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در این منطقه باقی مانده است.

  • مساحت پارک جنگلی تشبندان محمودآباد: بالغ بر 45 هزار و 330 متر مربع
  • امکانات تفریحی تشبندان:  دوچرخه سواری ، پیک نیک
درختان سرسبز پارک جنگلی تشبندان 6547575
درختان راش بلندقامت و درهم تنیدگی شاخه های سرسبز آن در جنگل تشبندان محمودآباد

بهترین زمان سفر به جنگل تشبندان

طبیعت شمال ایران در تمام فصول سال زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود را نشان می‌دهد. در فصل بهار، طبیعت سرسبز و زیبای جنگل‌ها را می‌توان لذت برد و اگر تجهیزات کاملی داشته باشید، این سفر به بهشتی بی‌بدیل تبدیل می‌شود. فصل تابستان نیز با سرسبزی زیاد، اما به علت رطوبت و شرجی بودن شاید برخی افراد را جذب نکند.در فصل پاییز، با برگ‌ریزان درختان، جنگل‌ها از برگ‌های رنگارنگ پر می‌شوند و هوا خنک‌تر است. فصل زمستان نیز با منظره‌های برفی و عریانی درختان زیبایی خاصی دارد، اما سرمای بالا ممکن است برخی را متاثر کند. با این حال، با تجهیزات کامل و لباس‌های زمستانی، می‌توان به این مناطق زیبا سفر کرد و از طبیعت برفی لذت برد.

زمان مناسب سفر به جنگل تشبندان محمودآباد: فصل بهار و پاییز


جاذبه های گردشگری اطراف پارک جنگلی تشبندان

  • جنگل بونده
  • پارک جنگلی اهلم
  • پارک جنگلی نور
جاذبه های گردشگری اطراف پارک جنگلی تشبندان 6576676767767
جنگل های سرسبز و انبوه از درخت اطراف پارک جنگلی تشبندان

ارسال دیدگاه