لیست کامل جاذبه های دیدنی محمودآباد | آدرس دقیق + عکس

30 آذر 1401
0 دیدگاه
جاذبه های دیدنی محمودآباد 5451341505

برای آشنایی با مکان های تفریحی محمودآباد بهتر است بدانیم که این شهر ساحلی در استان مازندران واقع شده است و از سمت غرب با شهر نور، از سمت شرق با فریدون‌کنار و بابلسر، از سمت جنوب با شهر آمل و از سمت شمال با دریاچه خزر هم مرز است. به دلیل نزدیکی به تهران، محمودآباد به‌عنوان یک شهر پرگردشگر شناخته می‌شود و گردشگران می‌توانند از مناظر زیبای ساحل و جنگل‌های آن در غروب آفتاب لذت ببرند.

جاذبه های دیدنی محمودآباد

محمودآباد یک شهر ساحلی و دارای آب و هوای خوشبختانه است که جذابیت‌های زیادی برای مسافران و گردشگران دارد. این شهر به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر، در میان بهترین شهرهای منطقه شمالی کشور جای خود را به‌روزهای بهتری باز کرده است.

پارک ساحلی محمودآباد

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی محمودآباد پارک ساحلی محمودآباد است که با داشتن امکانات رفاهی مناسب مانند رستوران، فضای بازی، بوفه، آلاچیق برای نشستن خانواده ها و…. بهترین مکان براهی تفریح و لذت بردن از سواحل دریایی است. این پارک ساحلی دارای بهترین امکانات تفریحی برای بزرگسالان و کودکان است، توصیه می شود اگر به پیاده روی در نزدیکی سواحل علاقمند هستید حتما این آرامش را در کنار پارک ساحلی محمودآباد تجربه کنید.

روستای کلوده، یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی محمودآباد

احتمالا همه ما برای یکبار هم که شده نام روستای کلوده را شنیده ایم، این روستای دلنشین در محمودآباد دارای زیبایی های بی همتا است و نام آن از کلمه کلوخده به کلوده تبدیل شده است و به همین نام شهرت دارد. در سالیان گذشته جمعیت این روستا بسیار کم بوده است، اما به مرور با توجه به افزایش جمعیت در این روستا، خرید ویلا در محمودآباد نیز به مرور افزایش یافت.  اگر به دنبال سفری لذتبخش در دل طبیعت  هستید پیشنهاد می شود حتما از روستای کلوده دیدن نمایید تا تمامی زیبایی های خداوند را در یک قاب بنگرید.

دریاچه آزادمون

دریاچه آزادمون یکی از دریاچه های زیبا و بکر در محمودآباد است که در روستای آزادمون واقه شده و چشم اندازی تماشایی و زیبا را از آن خود کرده است. اگر میخواهید درکنار تماشای دریاچه آبی، طبیعت سرسبز و بکری را نیز زیر نظر داشت باشید می توانید از این دریاچه زیبا دیدن نمایید.

آدرس : مازندران، محمودآباد، روستای آزادمون

جنگل بونده

جنگل بونده در زمره جنگل های سرسبز با درهتان تنومند است که توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب کرده است. برای بازدید از این جنگل می­بایست از محمودآباد وارد جاده نور شوید و پس از 11 کیلومتر، تابلوی ورود به روستای اهلم را مشاهده کنید. وقتی وارد روستای اهلم می شوید، اگر مسیر را به سمت جنوب ادامه دهید به روستا و جنگل بونده خواهید رسید.

جنگل بونده در  جنوب جنگل روستای اهلم واقع شده است، جالب است بدانید هنگامی که افراد به دیدن جنگل روستای اهلم میروند به دنبال آن از جنگل بونده نیز حتما دیدن می نمایند. جنگل بونده از سمت جنوب به روستای کلوده، شومیاو گلیرد راه دارد . متاسفانه امروزه بخشی از جنگل بونده توسط سرمایه گذاران خریده و به ویلاهای لوکس تبدیل شده اند. در واقع علاوه بر خرید ویلا در محمودآباد ، ساخت و ساز ویلا در جنگل بونده نیز شهرت بالایی دارد.

روستای اهلم

روستای اهلم را دیگر همه ما به خوبی می شناسیم! این روستا از جمله روستاهای بسیار بزرگ و مهم محمودآباد است . همچنین به دلیل قدیمی ترین بودن این روستا در مازندران به روستای محبوب و خاطره انگیز تبدیل شده است. برای دسترسی به روستای اهلم می بایست محمودآباد را به سمت غرب ترک کرده و وارد جاده محمودآباد – نور شد. در این جاده هنگامی که 11 کیلومتر رانندگی کردید و به خشت سر نزدیک شدید، تابلوی ورود به روستای اهلم را می بینید.

جنگل اهلم

جنگل اهلم در جنوب روستای اهلم واقع شده است و از جمله توریستی ترین نقاط شهرستان محمودآباد به شمار می رود. این جنگل از گونه های مختلفی از گیاهان تشکیل شده است، من جمله کرات، ازار، لرگ، گردو، راش، شیردار، افرا، توسکال و… . اگر به دنبال تجربه سفری ایده آل و فراموش نشدنی درکنار خانواده هستید توصیه می شود روستای اهلم و جنگل این روستای خوش آب و هوا و سرسبز را از دست ندهید.

تپه های باستانی سرخرود

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی محمودآباد ، تپه های باستانی سرخرود هستند. قدمت این تپه ها با هزاران سال پیش باز میگردد، اما با اینحال هنوزم که هنوزه از زیبایی و ارزش آن ها کاسته نشده است. مسافران و گردشگران و همچنین افرادی که به تاریخ و تاریخچه ایران علاقمند هستند از تماشای این تپه نهایت لذت را می برند. نام این تپه، قلاع کتی سرخرود است که نزدیک به ۳هزار متر مربع از زمین‌های شمال را به خود اختصاص داده است. تپه قلاع کتی ۴ کیلومتر تا ساحل دریای خزر فاصله دارد و برای کاوش جاهای تاریخی در استان مازندران، تپه قلاع کتی جزو اولین مناطق برای کاوش بود.

آدرس : مازندران، محمودآباد، جنوب سرخرود، تپه های باستانی سرخرود ( قلاکتی)

جاذبه های تماشایی محمودآباد 84654564056

امام زاده قاسم

یکی از جاذبه های تماشایی و تاریخی و هم چنین مذهبی محمودآباد ، امام زاده قاسم است. این امازاده یکی از مشهورترین امامزاده های این شهر به شمار می رود چرا که تنها امامزاده ایران است که آستان مقدس  آن بین دو مدرسه قرار گرفته است.

آدرس : مازندران، محمودآباد، بخش مرکزی، جنب شهرداری

جاذبه های دیدنی محمودآباد 80431562315640

پارک ساحلی لاله

یکی از انواع پارک های ساحلی در محمودآباد، پارک ساحلی لاله است که به سواحل دریای خزر نزدیک بوده و در محوطه محمودآباد ساخته شده است. طبیعت زیبای این پارک سبب شده است مسافران و گردشگران به هنگام سفر به این شهر ساحلی نهایت لذت را ببرند و از زیبایی های خیره کننده آن عکس های خاطره انگیزی را به ثبت برسانند.

سخن آخر

اگر به دنبال تجربه سفری لذتبخش و خاطره انگیز هستید حتما حتما از دیدنی های محمودآباد، این شهر ساحلی در نزدیکی آمل دیدن نمایید. این شهر به دلیل داشتن جاذبه های تماشایی و تفریحی بسیار توانسته در زمره بهترین شهرهای ساحلی در استان مازندران واقع شود و هرساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری باشد. اگر نیز به دنبال سرمایه گذاری در شهری در حال توسعه و با سودبالا هستید آمل و محمودآباد بدون شک بهترین شهرها برای سرمایه گذاری به شمار می روند، مطمئن باشید هرگز از انتخاب این شهرها برای خرید ویلا یا زمین و حتی خرید آپارتمان پشیمان نخواهید شد.

 

ارسال دیدگاه