روستای زرگر آمل کجاست | آدرس دقیق + جاهای دیدنی اطراف + گالری عکس

25 تیر 1402
0 دیدگاه
مردم روستای زرگر که مشغول کار کشاورزی در زمین ها هستند 67877989788

روستاها به عنوان قسمت‌های اساسی و ضروری از چشمه‌های فرهنگی و اجتماعی هر جامعه در نگاه انسان‌شناسی اجتماعی تلقی می‌شوند. این نقش مهم روستاها در حفظ و نگهداری ارزش‌ها، رسوخ و تداوم فرهنگ محلی و ارتباطات انسانی از جمله عواملی است که باعث بقای آنها در برابر تغییرات و تحولات زمانی و اجتماعی می‌شود.یکی از روستاهایی که از این نظر بسیار جالب است، روستای “زرگر” در نزدیک شهر آمل است. روستای زرگر، یکی از روستاهای قدیمی و سنتی در استان مازندران واقع شده و برخورداری از فرهنگ، آداب و رسوم منحصر به فردی است که نشان‌دهنده یک سبک زندگی متمایز است.در این مقاله با روستای زرگر آمل بیشتر آشنا می شویم.

زمین ها و طبیعت سرسبز روستای زرگر آمل 456565656
“روستای زرگر آمل، یک روستای دل‌نشین و زیبا در استان مازندران”

روستای زرگر آمل کجاست؟

روستای زَرگَر، یکی از نقاط استان مازندران در کشور ایران است. روستای زرگر، مرکز بخش لاله‌آباد در شهرستان بابل می‌باشد و در مسیر جاده آمل قرار گرفته است.

فاصله زرگر تا بابل چقدر است؟

فاصله زرگر تا بابل حدود ۸ کیلومتر است.

روستای زرگر آمل روی نقشه 154151565541631453
“برای پیدا کردن آدرس دقیق روستای زرگر روی نقشه کلیک کنید”

معرفی روستای زرگر بابل

اهالی زَرگَر، از اصل و نسب طبری هستند و به زبان محلی مازندرانی صحبت می‌کنند.در سال ۱۳۸۵ خورشیدی، در روستای زرگر، فاز اول جاده‌ای به عرض ۲۵ متر و بلوارسازی جاده اصلی زَرگَر به سمت دریا انجام شد. از شخصیت‌های برجسته روستای زرگر، می‌توان آیت‌الله شیخ محمد بن کرمعلی زرگرمحله‌ای را نام برد، که یکی از علمای شیعه است.مساحت فضای سبز روستای زرگر، حدود پانزده هزار و صد و پنجاه متر مربع است.

جمعیت روستای زرگر :

بر اساس آمار سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت شهر زَرگَر حدود ۳٬۹۹۱ نفر بوده است.

 

مردم روستای زرگر که مشغول کار کشاورزی در زمین ها هستند 67877989788
“مردمان روستای زرگر آمل که کار و کشاورزی را به سادگی و با صمیمیتی ناب در دل زمین به نمایش می‌گذارند”

تاریخچه روستای زرگر آمل

در سال ۱۳۳۱ قمری/۱۲۹۱ خورشیدی، با حمایت معنوی و مادی دولت روسیه، در زرگرمحله دبستانی به نام “دبستان پسرانه بارفروش” تأسیس شد. در این مدرسه، زبان روسی به عنوان یکی از دروس اصلی تدریس می‌شد و آقا حسن بادکوبه‌ای به عنوان مدیر و آقاسیدهاشم معلم به عنوان نظامت فعالیت می‌کردند. با آغاز جنگ جهانی اول و درگیری‌های روسیه، این دبستان در سال ۱۳۳۵ قمری/۱۲۹۵ خورشیدی تعطیل شد. آیت‌الله شیخ‌محمدبن‌کرمعلی زرگرمحله‌ای بارفروشی از علمای شیعه این روستا است.در دوران باستان، استان مازندران پیش از اسلام به عنوان تپورستان شناخته می‌شد که نام آن از قوم تپوری گرفته شده بود.

پس از اسلام، این قوم به نام طبری شناخته شدند و سرزمینشان طبرستان نامیده شد. نخستین سکنه باستانی مازندران را مورخان به آماردها بازمی‌دانستند و این آماردها در منطقه از آمل تا تنکابن و تپورها از آمل تا گرگان سکونت داشتند. در عصر هخامنشیان، قوم‌های تپوری، آمارد، آناریاکه و کادوسی در کرانه جنوبی دریای مازندران سکونت داشتند. مورخان نیز این آماردها را به مردمان داهه، سکایی و پارسی نسبت داده‌اند.در سال ۱۷۶ ق.م، فرهاد اول اشکانی قوم آمارد را به ناحیه خوار منتقل کرد و تپوری‌ها تمام ناحیه مازندران را تصرف کردند و ولایت را به نام تپورستان نامیدند.

درختان سرسبز و زمین های روستای زرگر در آمل 4353465665
“روستای زرگر در آمل؛ یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیبای شمال ایران”

جاهای دیدنی اطراف روستای زرگر آمل

گالری عکس جاهای دیدنی اطراف زرگر

 

پارک دهکده طلایی آمل، غارهای دستکند آمل، جنگل الیمستان، دریاچه ساهون 7867877867
“پارک دهکده طلایی آمل، غارهای دستکند آمل، جنگل الیمستان، دریاچه ساهون”
آتشکده آمل، پل دوازده چشمه، موزه تاریخ آمل، مجموعه فرهنگی تاریخی کاسپین پارت 7876677687
“آتشکده آمل،مجموعه فرهنگی تاریخی کاسپین پارت، موزه تاریخ آمل، پل دوازده چشمه”
 آبشار شاهاندشت، پل معلق آمل، آبشار قو و آبشار سنگ درکا دریاچه سد لار 768678576678
“آبشار شاهاندشت، پل معلق آمل، آبشار قو و آبشار سنگ درکا دریاچه سد لار”

ارسال دیدگاه