روستای بلیران، روستایی سرسبز در آمل

10 دی 1401
0 دیدگاه
روستای بلیران 5643478646510

میدانید که آمل شهری است دیدنی با جاذبه ها و روستاهای سرشناس، یکی از روستاهای زیبا آمل، روستای بلیران است. این روستا به دلیل دسترسی به امکانات آمل و زیبایی های طبیعت اطراف همواره موردتوجه بسیاری از گردشگران و مسافران قرار گرفته است. جاذبه های خیره کننده آمل بسیارند اما ما میخواهیم در ادامه روستای بلیران را معرفی نماییم ، در ادامه با ویلا آمل همراه باشید.

روستای بلیران 65487895641230

روستای بلیران، روستای کهن در شهر آمل

روستای بلیران به عنوان دهکده ای توریستی در مازندران شناخته شده است که از نظر داشتن خصوصیات تاریخی بسیار موردتوجه مسافران و همگان قرار گرفته است. این روستا تا آمل فاصله ای حدود 19 کیلومتر را دارد؛ از شمال به روستای کمدره، از غرب به جنگل های سرسبز و کوه های بلند قامت، از جنوب به کوه چلاو در نهایت از شرق به رودخانه و جنگل منتهی می شود. این روستا در دل جنگل واقع شده است و تمامی زیبایی های طبیعت را در آغوش کشیده و برای مسافرت و گذراندن اوقات در طبیعت بهترین مقصد به شمار می رود.

روستای بلیران 05648784525

تاریخچه روستا

روستای بلیران خالی از لذت بردن از طبیعت و درختان اطراف نیست، بافت سنتی این روستا و وجود دیدنی های تاریخی متعدد در اطراف آن سبب شده است که به یک روستای تاریخی و کهن در آمل شناخته شود. اگر به روستاهای قدیمی و تماشای آثار تاریخی گذشتگان علاقمند هستید توصیه می شود حتما به این روستا سری بزنید تا از تمامی از جاذبه ها و زیبایی های هیجان انگیز بهره مند شوید.

سوغات روستای زیبای آمل

سفر کردن به روستای بلیران در آمل خالی از لطف نیست، در واقع از مزایای سفر به این روستا باید به سوغات ناب آن اشاره کرد. همچون سایر روستاهای بلیران هم میتوانید سوغاتی های ویژه و کم نظیری را درون این روستا بیابید. شیرینی های مقوی وترشیجات از سوغاتی های بکر و معروف این روستا به شمار می رود. همچنین اگر به ظروف چوبی و چوب علاقمند هستید حتما به صنایع دستی های این روستا سری بزنید چرا که بی شک وجود اکسسوری های چوبی در این روستا با روح و روان شما بازی خواهند کرد.

 

ارسال دیدگاه