جنگل‌ های مازندران، جاذبه ای بی همتا و خیره کننده

16 آذر 1401
0 دیدگاه
جنگل‌ های مازندران 85645156404

منطقه شمالی کشور بی‌تردید یکی از پر گردشگرترین مکان‌ها در بین مقاصد سفرهای داخلی محسوب می‌شود. همیشه وقتی اسم سفر به شمال کشور به میان می‌آید، صرف نظر از چشم‌انداز تماشایی دریا، اولین تصویری که در ذهنمان ما به تصویر کشیده می‌شود، جاده‌ها و مسیرهای پر پیچ و خمی است که از میان پوشش جنگلی سرسبز و باطراوت عبور می‌کنند. در حقیقت این جنگل‌‌ها با پوشش طلایی سبز رنگ، از جمله اصلی‌ترین دلایل جذابیت سفر به منطقه شمالی محسوب خواهد شد.

در بین این منطقه‌های خوش آب و هوا و خوش تصویر، استان مازندران یکی از مناطقی است که شما قادر هستید بکرترین و چشم‌نوازترین جنگل‌ها را در این استان مشاهده کنید. در این جنگل‌های بی‌نظیر توریستان و مسافران قادر هستند که لذت شیرینی از طبیعت‌گردی تجربه کنند و با گذراندن وقت در فضای آرامش‌بخش جنگل و نفس کشیدن در هوای پاکیزه‌ای که در جنگل‌های مازندران جریان دارد، کمی از استرس‌ها و دغدغه‌های زندگی خود را در شهر‌های شلوغ  کاهش دهند.

جنگل های مازندران در طول سال دارای آب و هوای معتدل می‌باشند که طول فصل سرما در این جنگ‌ها بسیار کوتاه می‌باشد، این جنگل ها دارای جاذبه‌های طبیعی همچون چشمه، آبشار و حتی پارک‌های جنگلی زیادی جهت تفریح شما می‌باشند. اگر شما هم وسوسه شدید تا تعطیلات خود را با سفر و گذراندن وقت به جنگل‌‌های مازندان بگذرانید، با ما همراه باشید.

جنگل‌ های مازندران 8453210404

جنگل دالخانی،یک از جنگل های زیبای مازندران

جنگل دالخانی از زیباترین جنگل‌ های مازندران و  ایران می باشد که در نزدیکی تنکابن و رامسر واقع شده است، می‌باشدکه محیطی بکر و تماشایی را به خود اختصاص داده است.

پوشش گیاهی در جنگل دالخانی استان مازندارن، تنوع زیادی دارد و بسیار انبوه است. از میان این‌گونه‌ها، می‌توان درختان شاه بلوط، راش و بوته‌های وحشی ازگیل و تمشک را مثال زد. شغال و خرس نیز گونه‌های حیواناتی می‌باشد که در اعماق این عرصه جنگلی زندگی می‌کنند. در دل این جنگل، دریاچه، رودخانه و آبشارهای خروشانی نیز جاری می‌باشند که بازدید از آن‌ها برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی بسیار توصیه می‌شود. جنگل دالخانی ظرفیت‌های بالایی برای کوهنوردی و ییلاق گردی دارد، که می‌توان از دریاچه سد میجران، ییلاق گرسماسر، آبشار سیاسرت و پیچ هفت  به عنوان پر طرفدار‌ترین جاذبه‌های طبیعی این منطقه اشاره کرد.

جنگل دو هزار سه هزار، دارای پوشش جنگلی بی نظیر

جنگل دوهزار و سه هزار مازندران، دو عرصه جنگلی در امتداد یکدیگر می‌باشند که بر ارتفاعات اطراف تنکابن و رامسر واقع شده‌اند، این جنگل‌ها از زیباترین جاذبه‌های طبیعی مازندران حساب می‌شوندو بسیاری از افراد از این دو جنگل به عنوان نمونه‌ای از جنگل‌های هیرکانی شمال ایران نام می‌برند. جنگل سه هزار در ارتفاع بیشتری نسبت به جنگل دوهزار قرار گرفته است و محیط از پوشش جنگلی بکر‌تری برخوردار است.

خوب است بدانید که رودخانه دوهزار و سه هزار در این مناطق، علتی برای خرمی و سرسبزی بیشتر شده است و گونه‌های متنوعی از انواع درختان و درختچه‌های وحشی در این جنگل‌ها چشم بسیاری از افراد طبیعت گرد را به خود جلب کرده است. از مهم‌ترین این‌گونه‌ درختان، می‌توان، درخت راش، ون و چنار را مثال زد، جالب است بدانید که جاده دوهزار برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و ماهیگیری، بسیار پرطرفدار می‌باشد.

اگر شما به کمپ و طبیعت گردی در جنگل‌های دوهزار و سه هزار علاقه دارید؛ نیاز است که همه لوازم مورد نیاز را با خود به همراه داشته باشید، چرا که از تجهیزات شهری به دور هستید. این جنگل‌ها در فصل‌های بهار و پاییز بسیار بی نظیر می‌شوند؛ اما امکان بارش‌های پراکنده در این منطقه بالاتر خواهد بود.

جنگل‌ های مازندران 8413521404

جنگل راش، درختان توصیف ناپذیر

یک از جنگل‌ های مازندران که بسیار پر طرفدار است، جنگل راش می باشد. زیبایی های جنگل راش از جاده فیروزکوه و روستای سنگده شروع خواهد شد، درختان سر به فلک این منطقه همچون سقفی با پوشش درختی به نظر می‌رسند و به غیر از روزهای برفی سال در فصول تابستان تا اواسط پاییز همچون درختانی دست به دست هم به نظر می‌رسند. انتخاب با شماست که در چه زمانی از سال به این منطقه سفر کنید، البته بهتر است تجهیزاتی نظیر زیرانداز، کفش جنگل نوردی، لباس اضافه، خوراکی و اب اشامیدنی ، همراه خود داشته باشید تا یک طبیعت گردی بی نظیر را تجربه کنید.

 سخن پایانی

وقتی به زیبا‌ترین جنگل‌ های مازندران سفر می‌کنید، تنها به یک فضای جنگلی برای تفریح محدود نمی‌باشید، بلکه شاهد جاذبه‌های طبیعی زیادی خواهید بود و قادر می‌باشید که اوقات فراغت فراموش نشدنی را در کنار دوستان و خانواده خود به کمپ و تفریح بپردازید.

 

ارسال دیدگاه