به دنبال سفر به شمال این جاذبه های تماشایی محمودآباد را از دست ندهید

4 دی 1401
0 دیدگاه
جاذبه های تماشایی محمودآباد 845315342062

محمودآباد یکی از پر بیننده ترین و زیباترین شهرهای استان مازندان است. جاذبه های تماشایی محمودآباد بسیارند و نمی توان به آسانی از کنار آن ها گذر کرد. اگر قصد سفر به این شهر ساحلی و خوش آب و هوا را دارید حتما سری به جاذبه های تماشایی محمودآباد که در ادامه به شما معرفی می نماییم، بزنید.

جاذبه های تماشایی محمودآباد گنجانده در تاریخ

با وجود اینکه محمودآباد شهری با قدمت بالا است، بناهای قدیمی و ساخته شده در دوران ناصرالدین شاه همچنان تماشایی و زیبا هستند. هرساله مسافران و گردشگران بسیاری برای دیدن این همه زیبایی به این شهر سفر می نمایند. از جمله جاذبه های تماشایی محمودآباد باید به موارد زیر اشاره کرد؛

دریاچه آزادمون

دریاچه آزادمون یکی از دریاچه های زیبا و بکر در محمودآباد است که در روستای آزادمون واقه شده و چشم اندازی تماشایی و زیبا را از آن خود کرده است. اگر میخواهید درکنار تماشای دریاچه آبی، طبیعت سرسبز و بکری را نیز زیر نظر داشت باشید می توانید از این دریاچه زیبا دیدن نمایید.

آدرس : مازندران، محمودآباد، روستای آزادمون

جنگل بونده

جنگل بونده در زمره جنگل های سرسبز با درهتان تنومند است که توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب کرده است. برای بازدید از این جنگل می­بایست از محمودآباد وارد جاده نور شوید و پس از 11 کیلومتر، تابلوی ورود به روستای اهلم را مشاهده کنید. وقتی وارد روستای اهلم می شوید، اگر مسیر را به سمت جنوب ادامه دهید به روستا و جنگل بونده خواهید رسید.

جنگل بونده در  جنوب جنگل روستای اهلم واقع شده است، جالب است بدانید هنگامی که افراد به دیدن جنگل روستای اهلم میروند به دنبال آن از جنگل بونده نیز حتما دیدن می نمایند. جنگل بونده از سمت جنوب به روستای کلوده، شومیاو گلیرد راه دارد . متاسفانه امروزه بخشی از جنگل بونده توسط سرمایه گذاران خریده و به ویلاهای لوکس تبدیل شده اند. در واقع علاوه بر خرید ویلا در محمودآباد ، ساخت و ساز ویلا در جنگل بونده نیز شهرت بالایی دارد.

روستای اهلم

روستای اهلم را دیگر همه ما به خوبی می شناسیم! این روستا از جمله روستاهای بسیار بزرگ و مهم محمودآباد است . همچنین به دلیل قدیمی ترین بودن این روستا در مازندران به روستای محبوب و خاطره انگیز تبدیل شده است. برای دسترسی به روستای اهلم می بایست محمودآباد را به سمت غرب ترک کرده و وارد جاده محمودآباد – نور شد. در این جاده هنگامی که 11 کیلومتر رانندگی کردید و به خشت سر نزدیک شدید، تابلوی ورود به روستای اهلم را می بینید.

جنگل اهلم

جنگل اهلم در جنوب روستای اهلم واقع شده است و از جمله توریستی ترین نقاط شهرستان محمودآباد به شمار می رود. این جنگل از گونه های مختلفی از گیاهان تشکیل شده است، من جمله کرات، ازار، لرگ، گردو، راش، شیردار، افرا، توسکال و… . اگر به دنبال تجربه سفری ایده آل و فراموش نشدنی درکنار خانواده هستید توصیه می شود روستای اهلم و جنگل این روستای خوش آب و هوا و سرسبز را از دست ندهید.

تپه های باستانی سرخرود

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی محمودآباد ، تپه های باستانی سرخرود هستند. قدمت این تپه ها با هزاران سال پیش باز میگردد، اما با اینحال هنوزم که هنوزه از زیبایی و ارزش آن ها کاسته نشده است. مسافران و گردشگران و همچنین افرادی که به تاریخ و تاریخچه ایران علاقمند هستند از تماشای این تپه نهایت لذت را می برند. نام این تپه، قلاع کتی سرخرود است که نزدیک به ۳هزار متر مربع از زمین‌های شمال را به خود اختصاص داده است. تپه قلاع کتی ۴ کیلومتر تا ساحل دریای خزر فاصله دارد و برای کاوش جاهای تاریخی در استان مازندران، تپه قلاع کتی جزو اولین مناطق برای کاوش بود.

آدرس : مازندران، محمودآباد، جنوب سرخرود، تپه های باستانی سرخرود ( قلاکتی)

جاذبه های تماشایی محمودآباد 84654564056

امام زاده قاسم

یکی از جاذبه های تماشایی و تاریخی و هم چنین مذهبی محمودآباد ، امزاده قاسم است. این امازاده یکی از مشهورترین امامزاده های این شهر به شمار می رود چرا که تنها امامزاده ایران است که آستان مقدس  آن بین دو مدرسه قرار گرفته است.

آدرس : مازندران، محمودآباد، بخش مرکزی، جنب شهرداری

ارسال دیدگاه