بهترین زمان سفر به شمال کشور

28 آبان 1401
0 دیدگاه
بهترین زمان سفر به شمال 6347967496464796

شمال ایران یکی از بهترین مناطقی می‌باشد که می توانید به آن جا سفر کنید، از دیدن پوشش جنگلی سرسبز و گونه های نادر گیاهی لذت برده و در کناره‌ی دریای زیبای خزر و ساحل ان به آرامش برسید. همچنین می توانید به کنار دریا رفته و به ماهیگیری مشغول شوید و از خوردن ماهی های مخصوص دریای شمال لذت ببرید.

یکی از بهترین مناطق ایران، شهرهای زیبای شمالی می‌باشد، که هرساله تعداد زیادی مسافر را پذیرا می‌­باشد. شمال جزء مناطقی می‌باشد که در تمام فصول از جمله بهار، پاییز و تابستان بهترین مناطق گردشگری برای مردم ایران به حساب می‌آید و مناطق جذاب و دیدنی و همچنین خوش آب و هوای بسیار زیادی دارد، همانطور که می­‌دانید ، از قسمت­‌های پرترافیک ایران، جاده‌های شمال می‌باشد. با وجود ترافیک سنگینی که دارد.

باز هم افراد زیادی به آن منطقه سفر خواهند کرد و دلیل این امر هم چشم‌اندازهای زیبا و طبیعت بکری است که این منطقه ار کشور دارا می‌باشد.

صنایع دستی و خوراکی های خوشمزه شهرهای مختلف گیلان، مازندران و گلستان هم که دیگر زبانزد عام و خاص می‌باشد و همه می دانند که در چه شهری چه خوراکی و صنایع دستی پیدا می‌شود. اما یک نکته که باید به آن توجه کنید این می‌باشد که در چه فصلی از سال به کدام شهر شمالی سفر کرده تا آب و هوای مناسبی داشته باشد و هوای شرجی باعث آزار نشود.

خوب است بدانید که در هر فصلی به شهرهای حاشیه دریای خزر سفر کنید می‌توانید از تفریحات آبی، ساحلی و خدمات گردشگری آن‌ها بهره ببرید اما با توجه به آب‌و‌هوای شرجی در تابستان و سرمای شدید زمستان‌ها در این مقاله می‌خواهیم درباره بهترین زمان سفر به شمال ایران صحبت کنیم تا در زمان مناسبی به این منطقه‌های ساحلی سفر کرده تا بدون اینکه شرایط آب‌و‌هوایی اذیتتان کند از سفرتان لذت ببرید. در ادامه با به بررسی سفر در فصول مختلف سال می‌پردازیم.

بهترین زمان سفر به شمال 84684684684846848418418418468418648

سفر در فصل بهار به شمال ایران

فصل بهار یکی از بهترین زمان ها برای رفتن به شهرهای شمالی ایران می‌باشد. در فروردین و اردیبهشت به قدری هوا متعادل است که شاید هرگز دلتان نخواهد مسافرتتان تمام شود. نسیم خنک بهاری همراه با طبیعت سرسبز و زیبا دلایل خوبی می‌باشند تا چند روزی از بهار را در شمال کشور به تفریح بپرازید. با این حال تعطیلات عید یکی از شلوغ ترین زمان های شمال محسوب خواهد شد.پس نیمه دوم فروردین، اردیبهشت و خرداد را برای رفتن به گیلان و مازندران می‌توان بهترین زمان برای سفر به شمال کشور باشد. زیرا که هم هوا بسیار متعادل می‌باشد و هم از شلوغی های عید دور شده اید. اگر ساکن تهران می‌باشید، می توانید با ماشین شخصی به مازندان، گلستان و یا گیلان سفر کرده، همچنین می توانید با خرید بلیط هواپیما در فرودگاه شهر‌ های ساری، رشت و یا گرگان به پیاده شوید. به طور کلی اگر بخواهیم توضیح بیشتری بدهیم، تمامی شهرهای شمالی ایران در فصل بهار آب وهوای بسیار متعادلی دارند و شما می توانید هر جا را که دوست دارید برای رفتن به سفر را مقصد خود قرار دهید. با این حال این امکان وجود دارد که در روزهای انتهایی خرداد که هوای کمی گرم‌تر می شود، برخی از شهرهای ساحلی کمی دارای آب و هوای شرجی‌تر می‌باشد.

با این حال تعداد زیادی از شهرهای شمالی کشور  در فصل بهار دارای آب و هوایی بسیار عالی هستند. این شهرها علاوه بر آب و هوای مناسب دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی می‌باشند که قطعا بازدید از آن ها بسیار هیجان انگیز می‌باشد. پس حتما در فصل بهار به استان‌های شمالی کشور سر بزنید و از آب و هوای عالی آن لذت کافی را ببرید.

تابستان و سفر به شمال کشور در این فصل

تعطیلات برای علاقه مندان به سفر همیشه بهانه بسیار خوبی برای گشت و گذار می‌باشد تنها نیاز است یک یا چند روز تعطیلی پیش روی این افراد قرار گیرد، هرچه سریعتر برنامه سفر را خواهند چید و مقصدی برای خوشگذرانی و سفر خود انتخاب کنند، با تمامی این اوصاف فکر کنید این تعطیلات مربوط به تعطیلات تابستانی ایامی باشد که گرمای تابستان و تعطیلی مدارس دلیلی به وجود آورد برای شروع سفرهای بی شماری در همه جای کشور و دور شدن خانواده ها برای چند روز متوالی از فضای شهر و خانه خود ، در این روز های گرم تابستان همه مسافران ترجیح می دهند به مناطقی سفر کنند که از آب و هوای خنکی برخوردار هستند.

بسیاری از ما فصل تابستان را برای رفتن به مناطق شمالی ایران انتخاب خواهیم کرد، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که کدام شهرها مناسب سفر کردن در فصل تابستان می‌باشد. ماسال از جمله مناطق بکر شمال می‌باشد که طبیعت بسیار زیبا و هیجان انگیزی دارد. این شهر شبیه شهرهای اروپایی می‌باشد و از معروف ترین ییلاقات گیلان به حساب خواهد آمد. جواهرده هم یکی دیگر از شهرهای استان مازندران می‌باشد که در تابستان آب و هوای بسیار مناسبی دارد.

اگر به جواهرده می روید این فرصت را دارید تا از دیدن جویبارها و آبشارهای زیبای این منطقه لذت کافی را ببرید. در سفر خود به شمال ایران دیلمان را هرگز فراموش نکنید؛ چرا که از جمله ییلاق های بکر و خوش آب و هوا در فصل تابستان می‌باشد و به داشتن چشمه های فراوان، مناظر سرسبز و قله های پربرف معروف می‌باشد. خوب است که بدانید، دیلمان در شهرستان سیاهکل استان گیلان واقع است.

نکته قابل ذکر این است که به تازگی خط آهن تهران به شمال افتتاح گردیده است و شما می توانید با خرید بلیط قطار راهی شمال کشور شده و بدون نگرانی از شلوغی جاده به این منطقه سفر کنید. همچنین خرید بلیط اتوبوس هم می تواند به شما کمک کند تا سفر خوبی را آغاز کنید.
داماش هم در حوالی استان گیلان می‌باشد و از بهترین مناطق شمالی ایران در فصل تابستان برای سفر حساب می‌شود. این شهر مسیری پر پیچ و خم و کوهستانی دارد و آب و هوای خنک و معتدل آن برای شما سفری لذت بخش را فراهم خواهد کرد. هنگام سفر به داماش، دیدن روستای سوسن چلچراغ را از دست ندهید؛ زیرا پس از مشاهده آن، شگفت زده خواهید شد.

مقصد دیگر برای شما آلاشت از شهرستان های سوادکوه استان مازندران می‌باشد. این شهر یک فرصت مناسب را برای شما فراهم می کند تا بتوانید به درون ابرها بروید و صحنه های بکر و نابی را  در دل طبیعت مشاهده و تجربه کنید. فیلبند هم که به بام مازندران مشهور است، در جنوب دو شهر آمل و بابل واقع شده می‌باشد. این منطقه مرتفع ترین روستای ییلاقی استان مازندران می‌باشد و شما می توانید در دریایی از ابرها غوطه ور شده و سفری متفاوت و رویایی را تجربه کنید، تمامی موارد گفته شده بالا گزینه‌ هایی متناسب برای سفر در تابستان می‌باشند.

بهترین زمان سفر به شمال 9648964877456

سفر در پاییز به شمال ایران

یکی از بهترین فصول سال برای سفر به شمال ایران، فصل پاییز می‌باشد. پاییز برگ ریز هزار رنگ یک فرصت مناسب برای رفتن به شمال کشور است تا بتوانید از طبیعت بکر و رنگارنگ و عین حال از آب و هوای مناسب لدت کافی را ببرید. یکی از بهترین مکان ها برای رفتن به مسافرت در پاییز، اولسبلنگاه می‌باشد. اولسبلنگاه یک روستای ییلاقی بسیار دیدنی است که مردم آن در مقابل ساخت بناهای سنگی مقاومت کرده و از سازه های چوبی برای خانه های خود به کاربرده اند. طبیعت این روستا بسیار چشم نواز می‌باشد. در موقع طلوع خورشید ابرها به قدری پایین می آیند که گویی در بین آن ها به پرواز در آمده اید. جنگل و آبشار کبودوال نیز از دیگر مکان هایی می‌باشد که در فصل پاییز می توانید به آن سفر کنید. جنگل گیسوم در نزدیکی فومن طبیعتی عالی و رنگارنگ را در فصل پاییز به نمایش می‌گذارد. آشوراده هم تنها جزیره ایرانی می‌باشد که در فصل پاییز آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد.

سفر در زمستان به شمال ایران

با وجود آن که در فصل زمستان مناطق شمالی ایران دارای سرمای زیادی می‌باشد، ولی با این حال اگر کمی صبور باشید و با سرمای هوا کنار بیاید، می توانید یک سفر عالی را برای خود به جا بگذارید.

استان مازندران یکی از مناطق شمالی ایران می‌باشد که می توانید تفریحات زمستانی فراوانی را در آن جا تجربه کرد. کوه پیمایی، دامنه پیمایی، برف بازی، پیست اسکی، تله کابین و غیره از تفریحاتی می‌باشند که به راحتی نمی توان از کنار آن ها گذر کرد. همچین تالاب ها، آب بندها، شالیزارها، دریاچه ها و نواحی ساحلی دریای مازندران هر سال میزبان انواع مختلفی از پرندگان مهاجر و بومی است که از مناطق سردسیر سیبری روسیه برای گذراندن زمستان به مازندران کوچ کرده اند. قطعا تماشای این صحنه های زیبا برای شما بسیار لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود.
همان طور که گفتیم مناطق کوهستانی شمال ایران از بهترین نقاط برای برف بازی های زمستانی می‌باشد  که قطعا سفر شما را بسیار خاطره انگیزتر خواهد کرد. در سفرهای زمستانی خود به شمال، بازدید از بازارهای محلی و هفتگی را هرگز فراموش نکنید؛ چرا که در فصول سرد این بازارها خلوت‌تر می‌باشند و محصولات ویژه زمستان را با بهترین کیفیت می توانید در این بازارها خریداری کنید.

بهترین زمان سفر به شمال 4647967467967464764796749674

بهترین زمان سفر به استان مازندران

مازندران بزرگ‌ترین استان شمالی ایران می‌باشد که به دلیل نزدیک بودن به دریا و جنگل محبوبیت زیادی بین گردشگران و مسافران به منطقه شمالی کشور را دارد و سالانه گردشگران زیادی به قصد به سفر به شهرهای مختلف این استان را دارند . جاده‌های هراز، چالوس و فیروزکوه مسیرهای اصلی برای رسیدن به مازندران‌ می‌باشند.

محمودآباد از شهرهای جدید و مدرن این استان می‌باشد و به دلیل تمیز بودن ساحل و دریا محبوبیت زیادی دارد و می‌توانید با اجاره ویلا در محمودآباد به گشت‌و‌گذار در جاهای دیدنی این شهر بپردازید و از سفر خود لدت ببرید.

بهار در استان مازندران: فصل بهار اوج طبیعت و زیبایی این استان را به نمایش خواهد گذاشت. در اواسط فرودین ماه استان مازندران در اعتدال آب و هوایی قرار خواهد گرفت و این منوال تا اوایل تیر ماه ادامه خواهد داشت.

تابستان در استان مازندران: این منطقه از کشور دارای تابستان های بسیار گرم، شرجی و مرطوب خواهد بود به همین دلیل سفر در این فصل کمتر توصیه خواهد شد.

پاییز در استان مازندران : این بخش از کشور در سه ماه فصل پاییز دارای بارندگی می‌باشد که این بارندگی ها در مهر ماه به اوج خود خواهد رسید و برای افرادی که به سفر در باران علاقه دارند، سفر در پاییز را توصیه می‌کنیم.

زمستان در استان مازندران: استان مازندران به دلیل اینکه در امتداد رشته کوه های البرز قرار گرفته می‌باشد و در دسته استان های کوهستانی کشور به شمار خواهد آمد و برای تفریحات کوهستانی بسیار مناسب می‌باشد.

سخن پایانی

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم بهترین زمان سفر به شمال در کدام فصل می‌باشد باید بگوییم که اگر در هر کدام از چهار فصل سال به شمال ایران قصد سفر را کرده‌اید، باید بدانید که همه این فصول زیبایی های خاص خود را دارا هستند. پس بهار و تابستان و یا پاییز و زمستان هر کدام می تواند خاطراتی خوش را برای شما به جا بگذارند. فقط کافی است زیبایی های هر فصل  بدانید و تعیین کنید که کدام فصل و مقصد را برای خواسته شما مناسب است.

 

 

ارسال دیدگاه